Da, stiu, poate l-am descoperit mult prea tarziu, avand in vedere ca au
inceput filmarile la el acum aproape 2 ani, insa tocmai am terminat
primul sezon si avand in vedere ca mi se pare cam cel mai bun serial de
televiziune vreodata facut am zis ca merita pe deplin sa scriu de el:
Este vorba despre intreaga industrie de
publicitate din SUA, din anii ‘60. Mai sus ii aveti pe cei care
interpreteaza personajele principale – toti membri ai uneia din cele mai
de succes agentii de publicitate de pe Madison Avenue, din Manhattan,
din vremurile de atunci. Intreg serialul se invarte in jurul acestei
agentii – intregul business este prezentat extrem de realist, prezentand
atat glamour-ul cat si mizeria acestei industrii.
Cei care sunt pasionati de acest domeniu,
sau care deja lucreaza in el, il vor aprecia enorm, pentru informatiile
extrem de relevante despre publicitate – de la descrierea si
functionarea oricarei agentii pana la prezentari de pitch-uri,
castigarea noilor clienti dar si pierderea unor clienti importanti
pentru agentie, dezamagiri laolalta cu succese etc.
Pe langa acest aspect important, serialul
imbina povestile personajelor principale – viata de familie, aventurile
“Mad Men” ilor … si mai mult, intreaga societate a anilor ‘60 din
America. Fumatori inraiti, adoratori ai celui mai scump alcool, iubitori
de femei si de cele mai bune bucati de publicitate create vreodata.
Serialul acesta este poate cel mai bun
facut vreodata, dupa cum am spus, nu numai pentru faptele prezentate mai
sus, ci pentru personajele in sine – pentru cat de bine isi joaca pana
si ultima secretara din agentie rolul si pentru dialogurile extrem de
bine scrise. Merita pe deplin.
Serialul este deja la al treile sezon… si din fericire, se filmeaza in continuare!Doar a castigat si un Golden Globe, nu?!
Pentru cei care nu doriti sa piratati (Bravo!) puteti viziona intregul serial aici: MadMen
! Din pacate insa, site-ul nu va lasa sa vedeti mai mult de 72 minute
odata, asa ca daca aveti de gand sa vizionati cate un episod pe zi, e
perfect!
O sa fiti foarte impresionati atat de
serial, cat si de soundtrack-ul atat de caracteristic anilor respectivi.
Si sunt convins ca scepticii vor ajunge sa aprecieze la un cu totul alt
nivel intreaga industrie cu pricina … de multe ori judecata mult prea
repede de oameni care nu o inteleg absolut deloc! De prin anii ‘80,
datorita unor agentii precum Saatchi&Saatchi sau Bartle Bogle
Hegarty din Londra, intregaa industrie de publicitate nu a mai putut fi
caacterizata printr-o singura definitie clasica, atotcuprinzatoare, si
cu atat mai mult, nu a mai putut fi pusa la perete si lovita cu pietre
printr-o singura definitie iconoclastica (cum ca nu ar fi deloc buna,
cum ca ar manipula si doar atat…) . Ei bine, cu acest serial, aceasta
afirmatie va duce la un nivel si mai inalt. Veti privi publicitatea cu
alti ochi, total diferiti!