De mult timp, in progresele de care afacerile s-au bucurat de-a lungul ultimelor doua decenii, fara indoiala, niciuna nu au fost la fel de dramatica sau la fel de profitabila ca dezvoltarea retelelor sociale. In decadele anterioare, afaceristii mergeau in strainatate pentru a gasi producatorii care sa le dea dreptul sa-si petreaca timpul de cercetare prin uzinele vechi, contactarea concurentilor pentru recomandari si, in cele din urma, se risipea o mare parte din timp in gasirea, negocierea si semnarea contractelor.
Cu toate acestea, avand in vedere caracterul limitat al comunicarii in acele zile, intreprinderile semnau adesea contracte cu firmele de aprovizionare, care nu puteau oferi cele mai bune preturi si cea mai buna calitate a serviciilor. Destul de des, altor societati sursa sau producatoare le devenea cunoscut faptul ca au oferit preturi mai mici, calitate mai buna si un timp mai rapid de livrare. Acest lucru a insemnat ca unele companii au fost blocate in contracte care nu erau in interesul celor care cautau servicii.
Progresul pe Internet si impactul acestuia a schimbat, cu siguranta, lumea in care traim. Dar, mai mult decat atat, au adus si indivizii impreuna cu companiile ce se bucura in prezent de retelele sociale, datorita optiunilor pe care le folosesc.
Pana in urma cu doar cativa ani, sa caute singure angajatii nu era pur si simplu de ajuns pentru intreprinderi, iar pentru a gasi partenerii potriviti din punct de vedere al calitatii, fie de aprovizionare sau distributie, trebuiau si niste recomandari de la cei care incercasera deja serviciile. Acest lucru era cauzat de faptul ca, in timp ce pe Internet se puteau conecta oamenii impreuna, societatile inca nu furnizau toate informatiile necesare pentru a gasi tipul de companii potrivite in mod corect. Datorita noilor retele sociale, toate acestea si multe alte lucruri s-au schimbat.
Impactul retelelor sociale si al comertului mondial pe retelele sociale intr-adevar aduna persoanele fizice si dezvolta conexiuni, iar acum companiile care au un obiectiv comun pot pune in practica mai usor nevoile lor. In locurile din toata lumea, aceste retele actioneaza ca hub-uri pentru distribuitori si companii de aprovizionare pentru a gasi partenerii potriviti pentru eforturile lor de afaceri. Exista o serie de motive pentru care comertul mondial a fost mult imbunatatit prin aceste retele sociale speciale, dintre care unele includ urmatoarele:
Directoarele - in cazul in care ceva trebuie gasit in retelele sociale, acestea ofera unele dintre cele mai bune directoare pentru a gasi site-uri de aprovizionare si distributie la nivel mondial. Spre deosebire de listele de moda veche, care nu pot fi neaparat de actualitate, companiile pot verifica rapid pentru a vedea care anunt este inca activ si disponibil pentru a gasi noi afaceri, precum si persoane ce au aceleasi nevoi.
Opiniile si recomandarile ce se fac sunt importante. Companiile care vor auzi opiniile si experientele ale modului in care alte companii au lucrat impreuna vor fi foarte recunoscatoare. Acest lucru este vital pentru informatiile importante care pot ajuta afacerea in a gasi partenerul potrivit. In timp ce nicio companie nu este perfecta, exista anumite tipare care se dezvolta cu companiile sigure care pot ajuta cu siguranta in luarea unei decizii mai bune datorita informatiilor
Comunicare - iar aici vorbim despre comunicarea intre companii, este rapida si
economiseste o cantitate considerabila de timp. Avand in vedere ca, in vremurile de deschidere a comunicarii formale ea putea dura o perioada mai lunga, aceasta restrange timpii pierduti si ofera oportunitati pentru o afacere mare. Acum, companiile pot gasi, cerceta si comunica cu potentialii parteneri intr-o fractiune din timpul pe care il folosite pentru a lua niste decizii importante.
In general, devenind parte dintr-o retea de afaceri sociale de valoare poate ajuta afacerea in a gasi partenerii potriviti, care vor reduce din cheltuieli, accelera serviciile si pot crea cele mai bune produse.