O adevarata lady

Intalnim zilnic tot felul de oameni. Oameni pe care ii admiram, oameni care au reusit in viata intr-un domeniu sau altul, oameni pe care ii judecam (de obicei fara sa ii cunoastem foarte bine), oameni care ne inspira mila, in timp ce altii ne insufla teama, frica sau poate chiar dezgust. Oameni de tot felul. Nu exista doi oameni care sa gandeasca la fel, sa simta sau sa traiasca in acelasi mod. 

Unii semanam, altii parem atat de diferiti. Imi place sa intalnesc oameni de la care sa am ce invata. Oameni trecuti prin viata, oameni cu experienta care au parcurs diferite situatii si sunt in stare sa ofere un sfat bun, un sfat care sa ti se duca exact la suflet. Am in jurul meu o astfel de persoana. O doamna, o lady in adevaratul sens al cuvantului. Nu o sa ii precizez varsta pentru ca din regulile societatii am invatat ca nu este frumos sa intrebi o femeie - cati ani are? Mereu aranjata, dichisita din cap pana in picioare, zilnic asortata la haine si la bijuterii, bijuterii pe care de altfel le iubeste foarte mult si le poarta ca nimeni alta. Intr-o zi frumoasa de toamna, o zi de vineri eu si cu inca o colega am fost invitate la ea acasa. Motivul vizitei? Pe langa multe altele pe care le face cu succes, aceasta doamna are o latura artistica extrem de deosebita. Achizitioneaza tot felul de obiecte simple, de la pahare, la farfurii, vaze, suporturi de lumanari, rame de tablouri si le orneaza, le picteaza......fiecare intr-un mod special, unic. Stiam ca cocheteaza cu arta, dar nu imi inchipuiam ca poate face lucruri atat de frumoase. Initial am zis ca stam 15 minute.....cand ne-am uitat la ceas trecusera aproximativ 2 ore de cand ne aflam la ea acasa si o descoseam de activitatile ei zilnice. Ne-a aratat ultimele ei obiecte de arta finalizate in ideea in care ne dorim ceva. Toate erau facute pentru colectia de Craciun. Nu am rezistat si ne-am achizitionat cateva obiecte decorative pentru casa. Eu mi-am luat o vaza simpatica, un model pe care nu l-am mai intalnit pana acum. De culoare caramel, ornat pe o parte cu cateva nuante de auriu si maro, de forma dreptunghiulara si cu o gaura in mijloc. Un obiect deosebit realizat de o persoana deosebita. Dar nu asta este ceea ce m-a uimit cu adevarat la aceasta doamna….ci altceva, programul ei zilnic si felul in care reuseste sa faca atat de multe lucruri intr-un timp atat de scurt. Se trezeste, vine 8 ore la serviciu, face una, alta….dupa care, o data ajunsa acasa (locuieste intr-o casa superba intr-o zona mirifica) se apuca de treburile gospodaresti: gatit, spalat, calcat, curatenie...toate lucrurile obisnuite pe care majoritatea femeilor le indeplinesc zilnic. Dupa ce isi termina aceste activitati, undeva pe la 20.00 incepe partea ei favorita a zilei/noptii. Urca la etajul II al casei si acolo, intr-o camaruta prevazuta cu o canapea, o masa, un lampadar si un televizor se apuca de mestesugit, de ornat, de pictat. Creaza obiectele ei preferate in care se vede cu ochiul liber cat de mult suflet pune. Cu fiecare pensula, cu fiecare culoare, nuanta…. isi mai expune o bucatica din sufletul ei. Si eu si colega mea am fost extrem de impresionate de ceea ce face. Si asta nu este tot. Ne-a facut un tur al casei ei in aceasta scurta vizita. Este de prisos faptul sa mentionez ca totul arata luna ca si cand cu o zi in urma facuse curatenie. Nu era praf, totul era aranjat la locul sau, nu vedeai haine imprastiate….multe lucruri de bun gust, toate achizitionate de ea. M-am gandit: cand si cum reuseste femeia asta sa faca atatea? Adevarul este ca, spre deosebire de oamenii simpli care dorm 7-8 ore pe noapte, ea ajunge se se odihneasca in medie undeva la 4-5 ore pe noapte. Zice ca s-a obisnuit...eu una as innebuni in felul acesta. 

Am plecat de la ea cu un sentiment de admiratie nemaipomenit. Este sotie si mama, femeie si casnica, artista si creatoare. Este o doamna de admirat pentru toate lucrurile pe care le face si rabdarea cu care le face. Noi, tinerii, nu reusim sa facem (si nici nu vrem) nici macar jumatate din ceea ce face ea. Este o adevarata lady!