Print cu suflet de cersetor

Cand eram mic si imi petreceam fiecare zi pe strazi, neavand un pat cald ca restul copiilor unde sa dorm, ma intrebam cine a inventat banii si de ce sunt ei asa de importanti. Tin minte ca odata am inceput sa plang pentru ca voiam si eu un loc linistit pentru familia mea, o jucarie sau o prajitura, dar de fiecare data mama imi spunea,, Nu avem bani, dragule.”. Nu intelegeam de ce noi nu avem bani, iar restul au.
 
Imi placea sa merg prin ploaie pentru ca nimeni nu-si dadea seama ca planga. Probabil si cerul plangea odata cu mine, din solidaritate. Cine stie, poate arhanghelii varsau picaturi de cristal asupra pamantului atunci cand vedeau cat de trist sunt. Mi-a promis ca atunci cand voi fi mare, atunci cand o sa pot sa ma descurc  de unul singur,  o sa muncesc intr-atat de mult incat voi putea sa le cumpar tuturor copiilor saraci cate o jucarie de Craciun. Thor, zeul fulgerului, mi-a fost martor cand am facut acest juramant, printre lacrimi reci si sarate.
 
Iata ca acum am crescut, sunt mare. Acum am gasit raspuns la toate intrebarile care ma framantau cand eram mic, insa raspunsurile au generat alte intrebari mai complexe. Acum am apartamentul meu propriu, simplu si cochet. Pe biroul la care lucrez tin intotdeauna poza cu mama si tata, imbratisati. Ei locuiesc acum la tara, la o ferma linistita, unde au grija de animale. Ii vizitez rar pentru ca muncesc mult. Sunt arhitect. I-am invatat de curand cum sa-si plateasca impozitul la casa direct de acasa, fara a mai merge la Posta. I-am facut mamei cont pe www.ghiseul.ro si, sincer va spun, nu mi-a luat mai mult de 5 minute pana am invatat-o sa lucreze cu acest sistem. In plus, a fost inscrisa automat in campania care se va incheia in 31 decembrie cu o tragere la sorti in care poti castiga unul dintre cele 5 Samsunguri Galaxy S IV mini sau o tableta Samsung. Mi-o si imaginez pe mama cu tableta in mana, trimtandu-mi in fiecare zi poze din gradina.
 
Spuneam ca am gasit raspuns la intrebarea ,,De ce sunt banii asa de importanti pentru noi?”. Ei bine, ei ne ajuta sa supravietuim. Atunci cand locuiam pe strazi si nu aveam bani, mancam o data la cateva zile, eram tot timpul bolnav si o data am fost dus la spital pentru ca imi degerasera degetele. Odata cu primul proiect pe care l-am luat in calitate de arhitect, viata mi s-a schimbat. Sincer sa fiu, atunci cand clientul m-a felicitat pentru munca depusa si mi-a spus ca e foarte multumit, nu am stiut cum sa reactionez. Mai mult decat atat, atunci cand mi-a intins plicul cu bani si am vazut ce suma colosala este, a trebuit sa ma asez. Nu stiam ce se presupunea ca trebuie sa fac eu cu atatia bani. Am mers direct la magazinul de jucarii, am cumparat 50 de masinute si apoi le-am impartit copiilor din statiile de autobuz, de la metro sau cei de sub poduri.
 
Of, ce nedreapta e lumea. Cat de usor se pierde un suflet de copil din cauza faptului ca a avut nesansa de a se naste intr-o familie saraca... cat de usor poate muri o generatie. Eu am avut curajul de a ma ridica, de a inflori ca un ghiocel in luna martie, am trecut prin Iad pentru a putea simti acum franturi din paradis. Atatea lucruri am pierdut in copilarie, am fost cu totul rupt de societate si de tehnologie. Cand am aflat, de pilda, ca poti sa eviti cozile interminabile de la ghiseu, platind de acasa cu ajutorul sistemului implementat de Primaria Sectorului 3 in colaborare cu Visa, am ramas fara cuvinte. Adica asta inseamna ca pot inlocui asteptatul la coada cu un singur click? Am citit mai multe detalii aici si mi-am dat seama ca totul este real. Cand am aflat si de campania pe care o desfasoara, am mers imediat la primarie pentru a obtine datele de care aveam nevoie pentru a-mi activa contul pe www.ghiseul.ro . Se pare ca tot mai multi romani aleg acest mod de plata, numarul lor crescand cu peste 30% de la inceperea campaniei.

Cat de importanta este viteza in aceste vremuri! Inclin sa cred ca suntem dominati de ea. Alaturi de sange, prin vene ne curge si viteza. Suntem dependenti de rapiditate, vrem ca totul sa fie terminat in cel mai scurt timp posibil. Am clienti care imi cer sa le termin un proiect in cateva zile. Stiti ce le spun? ,,Domnilor, eu pot sa va termin proiectul si pana maine, dar va garantez ca nu veti putea locui mai mult de cateva ore in acea casa. Vreti o locuinta trainica? Da-ti-mi timp pentru a ma ingriji de toate detaliile.”. Cred ca si in viata de zi cu zi ar trebui sa fim mai rabdatori, sa trecem in revista detaliile: rujul rosu al fetei cu ochi negri, eleganta doamnei cu palton verde, ochelarii strambi ai barbatului cu servieta, imbratisarea dintre puiul de om si bunicul iubitor, razele soarelui dansand cu pasarile... Detaliile fac diferenta.
 
Cum mi-am propus, in fiecare luna le ofer copiilor de pe strazi cate o jucarie. Zambetul pe care il au atunci cand ma vad este de nepretuit. Sufletul imi este inundat de o stare de beatitudine pura atunci cand micutii ma privesc in ochi si imi spun ,, Multumim, nenea!”. Despre asta e vorba in viata, despre felul bun simt, daruire, respect, prietenie si iubire reciproca.