Stresul si efectele lui

Cand esti stresat si foarte agitat parca toate se simt pe fata ta si se vad in lumina ochilor. De fapt pare ca iti cam dispare acea lumina a ochilor, mai ales pentru ca nu mai are pentru sa straluceasca. Pentru unii a fi stresat este un mod de viata, ii tine in priza parca, dar eu sincer cand sunt agitata si cu multe pe cap, parca fac si mai multe riduri si am parte de mai multe „mici episoade de uratenie” zilnice.

E si adevarat la urma urmei, stresul ne face sa parem mai urati si ne afecteaza intregul organism. Iar aici aducem aminte atat de ten cat si de par sau iele in general. Cand esti stresat, parul iti care mai repede, isi pierde din stralucire, cat si din volum sau densitate. Cand esti stresat iti apar puncte pe fata, riduri sub ochi si cearcane chiar daca dormi suficient. Cand esti stresat parca si relatiile sociale sunt date peste cap, ca titi vine sa iei pe toata lumea la rost pentru necazurile tale.

Eu, de pilda, recent, ca tot m-am implicat in mai multe proiecte decat pot duce, am reusit un adevarat record in a ma indeparta de toata lumea, familie si noroc ca prietenul meu (cu care locuiesc) este un baiat formidabil de calm si nu ma ia in seama cand tip. Asta totusi cred ca va avea o limita.

Tot de la stres am avut si migrene nenumarate, dureri infernale de cap, dureri de stomac si altele. Si ca sa fie tacamul complet, mai am uneori si dureri de inima, asemeni unor intepaturi, care, spune doctorul, sunt cauzate tot de la stres. Se spune ca agitatia si stresul ne imbatranesc foarte repede ca si oameni, dar sincer acum, persoanele mai dinamice din fire, ce ar trebui sa faca?

Mama de exemplu are o iritatie puternica in zona urechilor tot pe sistem nervos. Iar tata are pete pe spate, la fel din cauza stresului. Medicamentul miraculos in cazurile lor ar fi simplu: sa se calmeze si sa nu se mai gandeasca la toate nebuniile. Eu incer scap de stres mai usor: tip de doua - trei ori, ma descarc si apoi gata. Indiferent daca sunt singura sau cu cineva in camera. N-are rost sa tin in mine. Trebuie sa tin la frumusete inainte. Ca doar cu totii vrem sa fim vesnic tineri sau cel putin pana la o varsta inaintata. Am descoperit recent, nu la mine, ca alte efecte ale stresului ar mai fi:
 
  • Nevroza, depresia
  • Lesinul, diabetul
  • Ingrasatul, poti sa iei mult in greutate  daca esti stresat
  • Problemele de respiratie
  • Oboseala conica
  • Probleme de deplasare
  • Probleme cu inima
  • Probleme la nivelul organelor interne
  • Probleme de natura psihica severe si multe altele

Asadar, incercati sa va pastrati calmi si sa nu va mai agitati pe nimicuri, incercati sa zambiti mereu in fata unei probleme si asa veti reusi sa aveti o viata mai buna. Eu cel putin ma auto-specializez continuu in domeniul „anger management” ca e singurul management pe care momentan pot sa il fac.