Must-have pentru sezonul de iarna

Este oficial. Suntem in toiul toamnei si deja trebuie sa ne gandim serios la sanatatea noastra, la racelile care nu intarzie sa apara si la restul de semne si simptome asociate acesteia. Nimanui nu-i convine cand nasul nu inceteaza sa mai curga, tusea nu mai trece iar buna dispozitie este distrusa instant, doar pentru ca ne-am ales cu o raceala culeasa de prin autobuz, de la calegul de la munca sau de la parinti ori din familie. In cazurile astea nu prea ai ce sa faci decat sa induri, pana ca pumnul de pastile pe care l-ai luat, incepe sa isi faca efectul. Intre timp, ne facem proviziile de servetele la pat, ne umplem gentile cu omoloagele lor umede si ne conformam oarecum situatiei destul de deplorabila in care ne aflam.

Cu toate astea, exista o multime de modalitati prin care am putea preveni si combate cu succes raceala, fara sa mai fie nevoie sa ne intoxicam inutil. In fond, orice medicament ar trebui luat doar in situatii de urgenta, pentru nu-i scade efectul in timp. Probabil nu va fi pe placul multora, dar “metoda usturoiului” chiar face minuni. L-am testat o iarna intreaga si chiar a functionat. Acum, sa excludem mirosul absolut imbietor de dupa fiecare masa si mai ales, mirosul pe care mi se parea ca il am dupa o iarna intreaga de consum. Asa cum indienii au mirosul lor specific de la atatea condimente consumate in timp, asa si eu aveam impresia ca nu imi mai pot scapa nasul de mirosul de usturoi. Bineinteles, mi se parea doar mie, lucru destul de OK, avand in vedere ca eram inconjurata destul de des de tot soiul de oameni pe care nu as fi dorit sa ii omor cu parfumul meu.

Dar, lasand toata gluma deoparte, usturoiul chiar a facut minuni. Este cunoscut ca avand o multime de substante benefice, printre care si substante antivirale si antibacteriene, avand, de asemenea si o importanta actiune antistafilococica. In consecinta, usturoiul nu este bun numai pentru raceli si gripe, dar si pentru o multime de alte afectiuni, cum ar fi accelerarea ritmului cardiac, migrene, probleme respiratorii etc. Asadar, recomand cu toata increderea consumul de usturoi, in orice perioada a anului, dar mai ales, in perioadele friguroase, cand reprezinta un real ajutor. Decat sa investesti in medicamente inutil (medicamente care uneori au si efecte adverse), incercearca sa dublezi cantitatea de usturoi consumata la o masa. O sa vezi ca face minuni.