Locuri de vazut in Sibiu

Am locuit in Sibiu vreme de cativa ani buni, peste 6 as putea spune, cu mici escapade in Cluj si in Bucuresti. Mici tentative de a scapa de Sibiu, mai bine spus, insa nu mi-am scos niciodata din suflet romantismul micutului oras numit din simpatie - un alt fel de Paris. Nu mi l-am scos niciodata din suflet, si nu-l voi scoate, probabil si din cauza ca aici am iubit prima oara, am iubit teatrul, prima mea mare dragoste si am iubit si printul ce pare ca nu se mai intoarce la mine. Sibiul insa mi-a oferit mult mai multe de iubit, iar natura si peisajele urbane, incadrate in cosmic si ireal, reprezinta o parte din ele.

In Sibiu sunt multe locuri de vizitat insa si mai multe de locuit iar aici putem cu siguranta vorbi despre marginimile orasului atat sate cat si munti, paduri si vai. De mult mi-am dorit o casa in marginimile Sibiului, sper ca atunci cand voi avea bani sa o mai gasesc inca. Totusi trebuie sa ne concentram asupra obicetivelor turistice - locuri importante de vizitat in Sibiu, pe care nu trebuie sa le ratam si sa lasam la o parte melancolia mea fata de acest oras si fata de trecut. Galeria de Arta Romaneasca (Casa Albastra) – cu o arhitectura si o istorie aparte, galeria gazduieste o multime de tablouri si evidentiaza evolutia picturii din Romania in sec. XVIII – XX Turnul Pielarilor – se afla la cateva minute de Pasajul Scarilor; de-a lungul timpului a avut mult de suferit datorita incendiilor, exploziilor, dar ulterior a fost refacut Casa cu Cariatide – se afla pe strada Mitropoliei si are o arhitectura interesanta – coloanele de sustinere au forma unor statui reprezentand doua femei stand in picioare.

Biserica Reformata Catedrala Ortodoxa Mitropolitana – a fost cea mai mare surpriza pe care mi-o putea oferi Sibiul. Este foarte mare si reprezinta o superba opera arhitecturala. O sa va povestesc mai multe despre aceasta intr-un alt articol cu mai multe fotografii. Capela Sfanta Cruce – se afla in apropierea garii din Sibiu. Biserica Ortodoxa Nasterea Domnului – se afla in apropiere de Sinagoga, este foarte frumoasa, dar inca nu este pictata in intregime. Am fost placut surprinsa sa intalnesc acolo un tablou ce il infatisa pe Parintele Arsenie Boca. Sinagoga – a fost construita in anul 1898 si reprezinta un lacas de cult evreiesc de pe teritoriul Sibiului.

Pasajul Scarilor – este foarte frumos, construit din caramida si face legatura dintre Orasul de Sus si Orasul de Jos Turnul Gros – a functionat aici primul teatru al orasului, in anul 1788